Wyniki naturalne w SEMSTORM

Coraz więcej osób poszukuje rozwiązań do monitoringu pozycji, analizy słów kluczowych, analizy konkurencji (serp i adwords), analizy potencjału słów kluczowych . Już w grudniu we wpisie polskie narzędzia seo wspominałem o polskim rozwiązaniu jakim jest SEMSTORM. Tym artykułem rozpoczynam kilkutygodniowy cykl ” Wtorki z SEMSTORM-em”

SEMSTORM pozwala na przeanalizowanie widoczności dowolnej strony internetowej w wynikach naturalnych, pomoże wskazać najważniejszą konkurencję, pokaże wykorzystywane słowa w reklamach tekstowych, jak również przedstawi wykres historyczny w zakresie generowanego ruchu na stronie, czy też liczby słów kluczowych znajdujących się w TOP10. Przyjrzyjmy się co dokładnie SEMSTORM oferuje w zakresie analizy wyników naturalnych.

Ogółem

Po wprowadzeniu adresu analizowanej strony klikamy „Wyniki naturalne” i jako pierwszą pozycję wybieramy „Ogółem”.

wyniki-naturalne

Widzimy kluczowe informacje:

  • wskaźnik ruchu,
  • nowe i utracone słowa,
  • słowa w TOP10,

Dodatkowo, narzędzie pokazuje bardziej szczegółowe dane dla poszczególnych subdomen serwisu:

poddomeny

Słowa kluczowe

Druga zakłada „wyników naturalnych” powie nam m.in. ile słów kluczowych znajduje się na poszczególnych pozycjach, ze wskazaniem jaka część to słowa z długiego ogona. Możemy również sprawdzić pod jakimi słowami kluczowymi w wynikach występuje dowolna witryna.

Do dyspozycji mamy tutaj dodatkowe filtry, które pozwalają wyznaczyć:

  1. Pozycję słowa – słowa w top10 i słowa z potencjałem. Te z potencjałem to sugestia wyrażeń, które znajdują się poza top10, a po wprowadzeniu do pierwszej dziesiątki mogłyby generować ruch.
  2. Konkurencyjność – niska, normalna, wysoka. Typ zależy od ilości wyświetlanych wyników wyszukiwania dla danego zapytania, jak również oryginalności frazy.
  3. Miesięczną liczbę wyszukiwań – z podziałem na słowa najczęściej wyszukiwane i te najczęściej wyszukiwane, czyli jednocześnie zazwyczaj dużo trudniejsze w pozycjonowaniu.

Po włączeniu trybu eksperta(prawy górny róg), mamy do dyspozycji dodatkowe filtry. Można wtedy filtrować m.in. po dowolnej wartości numerycznej.

slowa-kluczowe

Dodatkowo wyniki można filtrować używając słów, adresów url oraz odpowiednich znaczników:

  1. wpisując „tanie” zobaczymy wszystkie wyrażenia, które zawierają to słowo,
  2. wpisując „tanie*” uzyskamy wszystkie słowa, które od danego się zaczynają np. taniec, taniego.
  3. wpisując „*tanie” otrzymamy słowa kończące się w taki sposób, np. sprzątanie.
  4. poprzez „–tanie” eliminujemy frazy, które zawierają dane słowo,
  5. „tanie mieszkanie” – wyrażanie zawierające dokładnie te dwa słowa np. tanie mieszkanie Warszawa,
  6. tanie mieszkanie – wyrażenie zawierające jedno lub drugie słowo,
  7. + tanie +mieszkanie – frazy zawierające te dwa słowa, ale rozdzielone innym słowem, np. tanie małe mieszkanie.

Znaczniki można ze sobą łączyć jak również ograniczyć do konkretnych adresów url.

Konkurenci

Pod opcją konkurenci widzimy jak widziana jest analizowana domena w stosunku do innych domen.

konkurenci

Nasza domena jest oznaczona czarną kropką. Osie pokazują ilość słów kluczowych na jakie domena jest widoczna, jak również ruch na stronie.

Pod wykresem mamy możliwość sprawdzenia wybranych konkurentów, którzy najbardziej pasują do parametrów serwisu, jak również możemy zobaczyć wszystkie serwisy oceniane jako nasza konkurencja.

Po kliknięciu w domenę wybranego konkurenta mamy możliwość dokładniejszego sprawdzenia jakie ma ona z naszym serwisem wspólne słowa kluczowe. Wybrani konkurencji to serwisy o podobnej ilości słów kluczowych. Więcej o analizie konkurencji przeczytasz w tym poście http://www.wydra.waw.pl/blog/analiza-konkurencji-w-semstorm/

konkurci2

Poddomeny.

W zakładce poddomeny możemy wygodnie obserwować, które dokładnie subdomeny serwisu mają największą widoczność i jednocześnie, które mają największy szacunkowy ruch.

Widzimy również ile poszczególne poddomeny mają w sumie słów kluczowych w TOP10 wyników Google.

poddomeny2

Narzędzia podpowiedzi słów kluczowych.

W momencie powstawania tego artykuły narzędzie było udostępnione w wersji beta. Po wprowadzeniu konkretnego słowa dla danej domeny, system wyszukuje sugerowane słowa kluczowe dla strony – pokazuje takie, na które nie występuje dana domena. Przedstawia miesięczną ilość wyszukiwań i liczbę prezentowanych wyników dla tych zapytań. Do dyspozycji mamy tutaj dodatkowe filtry:

slowa-kluczowe2

Dzięki nim można ograniczyć słowa według konkurencyjności czy liczby wyszukiwań.

 

6 replies
  1. goodeye
    goodeye

    Z czystej ciekawości czy zauważyłeś przekłamania w wynikach wskaźnika ruchu?
    W przypadku serwisów gdzie ruch nie jest wysoki dane pokrywają się w 70% z rzeczywistym ruchem.
    Jeśli do analizy weźmiemy serwis z ruchem organicznym na wysokim poziomie wskaźnik ruchu trzeba czasami przemnożyć kilkakrotnie żeby był porównywalny z rzeczywistym ruchem organicznym na stronie.

    Odpowiedz
    • Michał Wrotkowski
      Michał Wrotkowski http://www.semstorm.com

      Jest to tylko wskaźnik ruchu, a nie jego wartość. Musisz potraktować to jako daną porównawczą.

      Odpowiedz
  2. goodeye
    goodeye

    Zdaję sobie z tego sprawę i właśnie w ten sposób porównuję konkurencję. Chciałem się tylko zorientować czy w innych przypadkach wskaźnik ruchu rzeczywiście aż tak odbiega od rzeczywistości jak u mnie. We wszystkich przypadkach dużych serwisów wskaźnik niejednokrotnie należy przemnożyć x 10.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *