VortalCloud – nowe rozwiązanie Content Marketingu

W sieci pojawił się kolejny system, który umożliwia dodawanie wartościowych artykułów branżowych, jednak na pierwszy rzut oka to coś całkowicie innego niż znane systemy CM. Czym jest VortalCloud.com i czy warto z niego korzystać? Sprawdziłem to.

Rejestracja i dostępne portale

Po rejestracji widzimy panel zarządzania – coś na zasadzie ustawienia w WordPress, nie ma problemów ze znalezieniem konkretnych informacji.

9 kwietnia w bazie znajdowało się ponad 30 serwisów branżowych w tematyce:

  • zwierzęta,
  • budownictwo i nieruchomości,
  • sport,
  • lifestyle,
  • technologia,
  • prawo,
  • finanse,
  • zdrowie,
  • motoryzacja,
  • prezenty,
  • turystyka,
  • marketing,
  • moda i uroda,
  • rodzina,
  • edukacja
  • praca,
  • ślub,
  • kulinaria,
  • porady.

Według autorów strony nie są dodane do systemów content marketingu. Sprawdziłem kilka adresów w innych systemach i faktycznie ich tam nie ma. Na pewno na plus VortalCloud działa to, że strony nie mają zainstalowanych żadnych systemów wymiany linków. Z informacji wynika, że moderacja przy artykułach jest skrupulatna – ma być tematycznie, czego na innych platformach faktycznie brakuje, bo wiele serwisów z czasem staje się preclami – przyjmują wszystko i na każdy temat, co szczególnie widać po wielu portalach regionalnych.

dashboard-vortalcloud

Kup pakiety

Najciekawszą funkcjonalnością wydaje się być opcja kupowania pakietów. W chwili obecnej wygląda to następująco:

pakiety-vortalcloud

Moją uwagę zwróciły przede wszystkim pakiety z opcją podlikowania. W zależności od pakietu możliwości podlinkowania są różne:

pakiety-vortalcloud2

Przykładowo: do systemu dodajemy w pakiecie PIRAMID trzy artykuły. Tutaj artykuły są linkowe pomiędzy sobą, ale już linkowanie pomiędzy vortalami pojawia się dopiero w pakietach PIRAMID EXTRA. W jednym i drugim mamy zapewnione podlinkowanie z sieci blogów i sieci społecznościowych. Nie widzę jednak dokładnej informacji o konkretnych ilościach i gdzie ma to trafić. Moderacja działa szybko – pierwszy tekst miałem zaakceptowany po niecałych 2h, ale w POMOCY piszą o max 3 dniach roboczych. Generalnie reakcja na pytania satysfakcjonująca, również na Facebook-u. Wpisy z linkami miałem zaindeksowane tego samego dnia.

Czy warto?

Według autorów każdy serwis ma otrzymywać minimum jeden tekst tygodniowo bez linków, w zależności od ilości pojawiających się publikacji. Jestem od początku marca na etapie testowania. Teraz po rejestracji dostaje się darmowe pakiety, ale nie wiem jak długo są one dostępne, więc jeśli również chcecie sprawdzić system to najlepiej teraz 😉 Strony w systemie, moderację i sam pomysł oceniam pozytywnie. Wiele zależy od zaangażowania właścicieli i utrzymania serwisów. Za kilka tygodni sprawdzę ponownie jakość stron i moje linki. Wtedy uzupełnię moją opinię o więcej konkretnych danych. Na dzień dzisiejszy bugi, które zgłosiłem zostały w większości usunięte.

 

9 replies
    • Tomasz Wydra
      Tomasz Wydra

      o wewnętrznym linkowaniu masz napisane na ich blogu. Co do zewnętrznego. Z początku własne zaplecza. Ale chyba zmieniją powoli LB do tego

      Odpowiedz
  1. Szymon (Takaoto)
    Szymon (Takaoto) http://takaoto.pro

    Tego typu systemy mają sens, gdy idzie się na ilość i pozycjonuje serwis, którego tematyki nie zna się najlepiej. Jednak pozycjonując własną stronę chyba lepiej działać na zasadzie guest bloggingu i e-PR. Inaczej to nie content marketing tylko preclowanie z wyzszej jakości tekstami. Niemniej teksty content marketingowe należy oceniać nie tylko pod względem ich przejrzystości dla robotów, ale także atrakcyjności dla ludzi. A tekst pisany nawet bardzo poprawnie (tekst wysokiej jakosci z perspektywy specjalisty SEO i link buidlingu) wcale nie musi być atrakcyjny dla odbiorcy. Kilka poziomów wyżej dopiero zaczyna się właściwy content marketing czyli tworzenie treści z myślą o produkcie/usłudze danej firmy, z uwzględnieniem zachowań i potrzeb grupy docelowej etc. Nie wierzę, aby to było możliwe za pomocą takich platform.

    Odpowiedz
  2. TopContent.pl
    TopContent.pl https://topcontent.pl

    W rezultacie VortalCloud wygląda raczej jak grupa precli, a nie narzędzie do Content Marketingu.

    @Szymon: masz rację. Proponuję spojrzeć na nowy serwis TopContent.pl. Baza wydawców dopiero powstaje, ale zasada funkcjonowania opiera się na treściach tworzonych przez autorów blogów, a nie przez reklamodawców. Teksty dzięki temu są bardziej spójne z treścią blogów, co bardziej trafia do stałych czytelników.

    Odpowiedz
  3. VortalCloud
    VortalCloud https://vortalcloud.com

    @Szymon,
    chętnie podyskutuję, bo to zarzut poparty dość konstruktywnie.
    Nie chcę aby nasze strony przypominały precle i dlatego mamy kilkuetapowy proces ich rozwoju, zakładający również dodanie suplementarnego contentu – nastawionego na użytkowników.
    Same precle w dodatku – to chyba ogólnotematyczne strony ? Poza tym to dość brzydkie porównanie, bo kojarzy się z powielanymi i słabej jakości treściami. U nas wygląda to zupełnie inaczej. Tworzymy treści nastawione na użytkownika i oprócz artykułów naszych klientów, sami systematycznie uzupełniamy vortale. Do tego dochodzi skrupulatna moderacja.
    Chętnie wrócę do tematu po tym trudnym, startupowym okresie – wiadomo, początki są trudne.
    @topcontent,
    no cóż, .. po trupach do celu 🙂

    Odpowiedz
  4. Krzysiek
    Krzysiek http://www.redskip.pl

    Imo zwrot Content Marketing, jest trochę nadużywany dzisiaj, w tym przypadku również.
    Nie zgadzam się z nazewnictwem, ale jeśli serwisy będą dobrej jakości i będą dobrze podlinkowane to będzie można korzystać.
    Na ten moment wydaje się dość drogo patrząc na moc stron, ale liczę, że całość będzie systematycznie się rozwijać.

    Przy okazji, na stronie boomh..pl z kategorii nieruchomości, całe górne menu daje 404, stopka również.

    Odpowiedz
  5. Maciek
    Maciek http://sagomedia.pl

    Widać, że projekt dopiero raczkuje, dlatego określenie Vortal Cloud jako nowe rozwiązanie content marketingu jest jak na razie trochę na wyrost. Trzymam kciuki za twórców, aby projekt się szybko rozwinął i przynosił korzyści klientom.

    Odpowiedz
  6. Jan Kamiński
    Jan Kamiński http://www.templatemonster.com/pl

    Mam nadzieję, że w przyszłości Vortal Cloud stanie potężnym projektem, ponieważ ma wielki potencjał.

    Odpowiedz

Trackbacks & Pingbacks

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *