Test linkowania pakietem branżowym od SEO sklepu Linkhouse.pl

Na jednym z serwisów, a w zasadzie bardziej satelitce sprzedażowej przeprowadziliśmy test skuteczności poniższych pakietów:

Pakiet SEO Budownictwo (podobnie jak inne Pakiety Branżowe dostępne w sklepieLinkhouse.pl) to zestaw linków z tematycznie powiązanych stron różnego typu. Standardowo w jego skład wchodzą linki z forów, komentarze na blogach i wpisy w branżowych katalogach stron. Omawiany pakiet to 100 linków ze 100 różnych domen. Przybliżony podział źródeł linków to:

– 30 % katalogi branżowe

– 30 % fora tematyczne

– 40 % blogi

Rozwiązanie takie pozwala na uzyskanie dodatkowych korzyści w postaci bezpośredniego ruchu i budowania świadomości marki. Oczywiście są to korzyści poboczne, a podstawowym założeniem jest pozyskanie linków wyglądających jak najbardziej naturalnie.

Test obejmuje również linki z sygnatur – według Linkhouse jeden z najpopularniejszych w ofercie. W tym przypadku pozyskiwanych jest 50 linków z 50 różnych forów internetowych. Wszystkie linki mają parametr follow. Plusem linków w sygnaturach jest ich łatwa indeksacja (łatwiejsza niż w przypadku profili) oraz możliwość dowolnego wyboru podstron i anchorów.

Proces linkowania został rozłożony na 30 dni. Wyniki testu podam po 50 dniach – w tym czasie linki powinny się zaindeksować i rzeczywiście wpłynąć na pozycje. W sumie w ten sposób pozyskamy 150 linków. Będą one pochodziły z forów ogólnych i tematycznych, a do tego dochodzą tematyczne blogi i katalogi.

Monitorujemy w sumie 7 fraz. Frazy to nazwy wybranych mebli z salonów A. Meble, które jednak w innych sklepach sprzedawane są pod inną nazwą. Satelita pozycjonowana jest na frazy dostępne w/w salonie meblowym. Oczywiście testowany serwis nie jest powiązany z wyżej wymienioną firmą. To co na wstępie muszę zaznaczyć to fakt, że frazy, które tutaj pozycjonujemy generują niewielki ruch, ale jednak przekładają się na sprzedaż. Dane z Google Plannera:

google-planer

google-planner2
Linkowanie rozpoczęte 6 stycznia. Wszystkie frazy w momencie rozpoczęcia testu były poza TOP100. Po około dwóch tygodniach większość fraz zajmowała pozycje na drugiej i trzeciej stronie wyników. Poniżej aktualny screen z monitoringu za styczeń i luty:

 

styczen-mble

pozycje styczeń

pozycje luty

pozycje luty

gwt-meble

Google webmaster tools

 

24 replies
  1. Krzysiek
    Krzysiek http://www.forfront.pl

    Hej,
    Dobry test skuteczności, przedstawione wyniki też całkiem niezłe, zwłaszcza ten skok na drugą i trzecią stronę wyników. Możesz podać przykładową frazę (nie musi być taka jak w teście, ale o podobnej trudności)?

    Odpowiedz
  2. B4Internet
    B4Internet http://b4internet.pl

    Brakuje tutaj dowodów. Żeby Case był wiarygodny niestety musisz podać nazwę domeny linkowanej oraz wszystkie szczegóły, żeby każdy mógł sprawdzić co tam się działo od 6 stycznia. Wtedy linkhouse może na tym sporo zyskać, a Twój artykuł będzie popularny 🙂

    Odpowiedz
  3. Marcin
    Marcin https://technet-media.pl

    Bardzo fajny test. Dzięki za podzielenie się wynikami. Ciekawe właśnie co dalej? Co dalej? Ale zachęta jest też chyba właśnie puszczę i zobaczymy

    Odpowiedz
  4. Jacob
    Jacob

    Wydać 630zł i mieć wyniki poza pierwszą 10 na frazy z ruchem kilkudziesięciu wejść miesięcznie?! Nie nazwałbym tego sukcesem…

    Odpowiedz
    • Tomasz Wydra
      Tomasz Wydra

      Nie wiem jak czytałeś artykułem i załączone screeny, ale żadna fraza nie jest poza top10. Może i wydane 600 brutto, klient zapłacił swoje ale co najważniejsze strona konwertuje więc dawno się zwróciła klientowi

      Odpowiedz
    • Damian
      Damian

      Wszystkie frazy z tego co widzę są w Top10, a połowa w Top3. 630zł za 6 fraz na pierwszą stronę – nie sądzę, żeby jakakolwiek firma pozycjonująca wystawiła tu fakturę niższą niż 300 zł/miesiąc, więc po 2 miesiącach się zwraca, a utrzymać może się o wiele dłużej. Do tego z tego co rozumiem test nie jest jeszcze skończony? Budownictwo to szeroki zakres – podasz konkretniej o jaką branżę chodzi Tomku?

      Odpowiedz
  5. xn
    xn http://Xn.pl

    Obserwuje Cie od niedawna ale juz zdazylem zauważyć jakis kompleks mniejszości z twojej strony drogi autorze. Koledzy z branży ci dogryzają dla frajdy a ty napinasz mięśnie zamiast udowodnić im wyższość w tym co chciało by sie rzec umiesz robic najlepiej:)

    Odpowiedz
  6. Damian
    Damian http://online.krakow.pl/

    Dzięki za podzielenie się wynikami. Spore wzloty. Rozumiem że witryna nie była w trakcie testu optymalizowana, ani inne działania dodatkowe nie były na niej prowadzone?

    Odpowiedz
  7. Sebastian Jakubiec
    Sebastian Jakubiec http://websem.pl

    Dobra robota @Tomasz. Ostatnio mało testów i study case efektywności poszczególnych rozwiązań. Podoba mi się.

    Co do @B4Internet – bzdury gadasz, study case ma pokazywać sytuację wejściową, co zrobiono i sytuację wyjściową – czyli przebieg przypadku. Nie ma nigdzie powiedziane, że wszystko musi być jawne, szczególnie jeśli to strony klienta lub np. zaplecza byłyby powiązane. Odrobinę rozwagi, zamiast robić niepotrzebny wjazd Tomkowi. 😉

    Odpowiedz
    • B4Internet
      B4Internet http://b4internet.pl

      To żaden wjazd ani chęć urażenia kogoś. Po prostu konstruktywna krytyka. Fajnie, że taki test został zrobiony, ale tak samo mogę zrobić zrzut ekranu z monitora wyników, pokazać wzrost pozycji i napisać, że to zasługa 3 linków z G+. Może ktoś uwierzy nawet w to:) Bez spiny 🙂

      Odpowiedz
      • Damian
        Damian

        „ale tak samo mogę zrobić ” – no właśnie nie możesz, ponieważ nie potrafisz się nawet przedstawić, a domena do której „linkujesz” wiele nikomu nie mówi. Tomek jest już pewną marką i jeżeli podpisuje się pod czymś swoim nazwiskiem – nie widzę powodu, żebym nie miał mu wierzyć.

        Możesz za to podać przykłady tego typu testów z polskiego rynku, na którym zostały podane frazy i domeny 🙂

        Odpowiedz
        • B4Internet
          B4Internet

          Owszem w branży SEO w Polsce jest to jeszcze rzadkość, choć na szkoleniach branżowych można już zobaczyć studia przypadków i nawet wypytać o szczegóły. Podobną wiedzą dzieli się np.
          http://www.performancemedia.pl/case-studies
          A co do tego artykułu pisałem, że dobrze że powstał, ale pokazałem 1 wadą. Daleki jestem od polskiego narzekania na wszystko i wszystkich 🙂

          Odpowiedz
  8. Łukasz
    Łukasz http://www.reklamasem.pl

    Moim zdaniem frazy z tak małym ruchem powinny wejść samą optymalizacją witryny. 150 linków pozyskanych dla domeny to jak strzelanie do much z armaty.

    Odpowiedz
  9. Jan
    Jan http://www.hostelamnesja.pl/

    Ot nasza cudowna specyfika, jeden coś zrobi, podzieli się a znajdą się tacy co zaraz szukają dziury w całym. Również podzielam zdanie, że brakuje testów. Czekam na kolejne.

    Odpowiedz
  10. sylwestrus
    sylwestrus http://sylwesterjezierski.pl/

    Witam! też wydaje mi się, że propozycja tej firmy jest dość rozsądna. Ciekawi mnie tylko jak długo te niezaspamowane(blogi/fora) staną się w końcu zaspamowane. BTW widzę często na blogach te okno do kontroli pozycji co to za program?

    Odpowiedz
  11. Piotr
    Piotr http://pinesquare.pl/

    Czy strona dodatkowo została zoptymalizowana? trudno uwierzyć, żeby ten efekt został osiagnięty li i jedynie dzięki linkowaniu. Poza tym, jaka jest moc linków po kilku miesiącach (o ile nie zostaną usunięte)?

    Odpowiedz

Trackbacks & Pingbacks

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *