Nowy gracz na rynku – Hubert Wydrych i Monitori

Monitori komercyjnie wystartowało dokładnie w sierpniu, obecnie mija dokładnie pół roku naszej obecności na polskim rynku. Za sukces możemy uznać fakt, że już po niespełna czterech miesiącach osiągnęliśmy rentowność spółki co niebywale mnie cieszy i pozwala spojrzeć bardzo optymistycznie w przyszłość. Nasz zespół w pierwszym kwartale powiększy się o kolejne sześć osób. Właśnie trwa intensywna rekrutacja. Cel mamy wyznaczony i idziemy do niego jasno wytyczoną ścieżką.

1.Pierwszego stycznia minęło pół roku odkąd z impetem weszliście na rynek. Jak zmieniło się Monitori przez ostatnie 6 miesięcy?

Monitori komercyjnie wystartowało dokładnie w sierpniu, obecnie mija dokładnie pół roku naszej obecności na polskim rynku. Za sukces możemy uznać fakt, że już po niespełna czterech miesiącach osiągnęliśmy rentowność spółki co niebywale mnie cieszy i pozwala spojrzeć bardzo optymistycznie w przyszłość. Nasz zespół w pierwszym kwartale powiększy się o kolejne sześć osób. Właśnie trwa intensywna rekrutacja. Cel mamy wyznaczony i idziemy do niego jasno wytyczoną ścieżką.

2.Dotychczas byłeś znany jako współwłaściciel PDR.pl, teraz wchodzisz na rynek monitorowania Internetu. Co było powodem tej decyzji?

Od 2006 aktywnie działam w branży. Na przestrzeni tych kilku lata miałem przyjemność tworzyć i współtworzyć kilka ciekawych projektów m.in.: grupę serwisów lifestylowych PDR o zasięgu ponad trzech milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Autorskie narzędzie do monitorowania Social Mediów w naszych szeregach działa od trzech lat i na tym fundamencie wyrosło Monitori. Jako to zwykle bywa potrzeba wymusiła taką kolej rzeczy.

3.Nie dawno opublikowałem wywiad z Kaminem z Sentione. Gdzie poznaliśmy początki jak i plany SentiOne. A jak wyglądał wasz początek?

Jak wspomniałem wyżej w ramach kilku innych projektów potrzebowaliśmy narzędzia które monitorowało i analizowałoby trendy Internecie o wdzięcznej roboczej nazwie Szperacz. Narzędzie to było podwaliną do powstania Monitori, które zostało mocno rozbudowane i stało się niezwykle skutecznym narzędziem do monitoringu sieci. Zaczynaliśmy dość skromnie w czteroosobowym składzie. Na chwilę obecną mocno rośniemy i mnożymy liczbę osób zaangażowanych w projekt.

4.Wasz początek to też znana w branży mało ciekawa historia między Tobą a Michałem z B24. Jak po tym czasie wyglądają wasze relacje?

Mało ciekawa? Według mnie była to bardzo ciekawa historia. Od tamtej pory zrezygnowałem z aktywnych działań w pozostałych spółkach, a sukces Monitori obrałem za punkt honoru. Odnosząc się do Twojego pytania – relacji z Michałem w zasadzie brak. Każdy robi swoje.

5.Jak to jest z Waszym finansowaniem. Pozyskaliście a czy może staracie się pozyskać inwestora jak to miało miejsce u waszej konkurencji

Podczas wczesnej fazy realizacji projektu pozyskaliśmy zaprzyjaźniony Fundusz inwestycyjny który wsparł nas kapitałowo. Choć otrzymujemy zapytania z różnych stron na chwilę obecną nie planujemy pozyskiwać nowego inwestora Projekt sam sie finansuje a dochody stale reinwestujemy. Nie wykluczone że pomyślimy o inwestorze podczas naszego startu wersji globalnej.

6.Do kogo skierowany jest Moniori

Obecnie celujemy w średnia i duże firmy ale także w domy mediowe, agencje SM, Marketingowe i PR. Blogerzy i Vlogerzy mają u nas specjalne konto zupełnie za darmo a obecnie cena najniższego pakietu to 197zł tym samym świadomie zrezygnowaliśmy z małych podmiotów. Jestem przekonany że to tylko kwestia czasu a każdy świadomy biznes będzie wręcz zmuszony korzystania tego rodzaju narzędzi.

7.Patrze na waszą ofertę i różni się od konkurencji. U was kupuje ilość monitorowanych fraz ale inne opcje niezależnie od ilosci w fraz mam w wersji full. Skąd taka różnica

Słuszne spostrzeżenie w każdym pakiecie dajemy pełną funkcjonlanosc narzędzia poczynając od braku limitów zbieranych treści po aktualizację real time i dane historyczne od 2012 roku dostępne w kilka chwil konfiguracji projektu do monitorowania. Mało tego, nowo wprowadzone funkcjonalności pojawi w panelu się każdemu naszemu klientowi.

8.Pochwalisz się jakich sławnych blogerów czy firmy monitorujecie?

Jak wspomniałem Blogerom i Vlogerom specjalne konta przekazujemy zupełnie za darmo. Z Monitori korzystają Ci topowi blogerzy jak i Ci mniejsi dopiero raczkujący. Do naszych klientów w ciągu ostatnich kilku miesięcy dołączyli: Philips , Sony Music , TVN, Showroom i wiele innych mniej medialnych marek.

9.Gdybym wpisał w Monitori swoje czy Twoję imię i nazwisko to jak stare wzmianki znajdziemy?

W standardzie prezentujemy dane od 2012 roku ale na specjalne życzenia możemy przygotować “starsze” dane.

10.Jak szybko wyłapujecie wzmianki w social mediach od ich opublikowania przez użytkownika?

Nasze algorytmy analizują autorów: tych aktywnych monitorujemy co kilka minut tych mniej aktywnych kilkanasie do kilku godzin. Każdy kanał na swoje prirytety inaczej wygląda to na FB , Twitterze, Instagramie czy Youtube – a inaczej portalach czy forach.

11.Czy oprócz ogólnie pojętego social media monitorujecie inne media w internecie.

Specjalizujemy się głownie w monitoringu Social Media ale idąc na przeciw naszym klientom rozpoczęliśmy monitoring szerokopojętego internetu tj fora, portale , serwisy tematyczne czy blogosferę. Każdego dnia obejmujemy monitoringiem nawet kilkadziesiąt czołowych adresów www

12. Przejdźmy w takim razie to branży, która jest mi najblizsza czyli SEO.
Sam korzystam z m.in. z Waszych usług. Ale nie ukrywam, że w wyścigu po seowców wygra ta firma która będzie miała najwięcej źródeł (dobrych) poza social media. Jak wy zapatrujecie się pod tym kierunkiem? Czy ewentualnie myślicie aby oprócz sygnałów w postaci fraz wasz system podawał informacje o znalezionym linku do strony?

Jest to dla nas nowy kierunek działań, fakt mamy zapytania od sporej ilości agencji SEO które to są mocno zainteresowani np. monitoringiem aktywnych linków. Nie będzie to tajemnica jak powiem że pracujemy nad pewnym rozwiązaniem specjalnie dla Agencji i osób zajmujących się SEO

13. Powiedz mi, jak i do czego Wasz system i waszej konkurencji może wykorzystac mała lokalna firma np serwis wymiany opon czy np butik odzieżowy?

Możliwości jest wiele 🙂 Po pierwsze mała lokalna firma najczęściej nie ma dużego buzzu w Social Mediach i na słowa związane z jej nazwą może być “cisza” . Butik odzieżowy który przytoczyłeś na pewno powinien obserwować trendy w modzie dzięki którym w pierwszej kolejności zaopatrzy się w produkty które są na topie ( na które będą mieli zwyczajnie zbyt) Dodatkowo mogą obserwować i analizować większą konkurencję i wzorować się na ich działaniu. Możliwości jest wiele tak naprawdę ogranicza nas jedynie kreatywność.

14. Konkurencja działa globalnie a kiedy planujesz debiut Monitori na rynku europejskim?

Obecnie skupiamy się na PL mamy tu jeszcze dużo do zrobienia w PL. Wkrótce do naszego 10 osobowego zespołu dołączy 6 nowych osób – rozwijamy sie i mamy apetyty na globalny rynek. Ale wszystko w swoim czasie 🙂 Aplikacja Monitori została tak zaprojektowana aby była skalowalna. Owszem w roku 2016 planujemy obrać kierunek GLOBAL – zobaczymy co czas pokaże!

15. Brakuje mi w waszym systemie wersji mobilnej, aplikacji na tablety/smartphony. Planujecie takie rozwiązanie.?

Tak w drugiej połowie roku pojawi się wersja mobilna strony a także apka na smartphony i tablety 🙂 Idzie nam to dość opornie ponieważ ciągle są rzeczy ważniejsze na tapecie.

16.  Jakie plany macie na 2015 rok

Nowy jeszcze bardziej intuicyjny panel klienta
Nowe filtry i sortowania danych
Optymalizacja czasu dostępu do aplikacji
Dane historyczne z 36 mc dla każdego konta
Rozwiązania dla agencji Seo

W 2015 planujemy zaprezentować kilka niespodzianek a także nasze najnowsze funkcjonalności czyli masowy: monitoring zdjęć, audio i video.

Dzięki

Adres: https://www.monitori.pl/

hubert

Hubert Wydrych – Absolwent WSZIB na wydziale informatyki. Twórca i CEO Monitori –  firmy specjalizującej sie monitoringiem internetu i analizą. Od prawie 10 lat skutecznie tworzy i współtworzy zasięgowe serwisy internetowe.  Prywatnie  mąż i ojciec znajdujący czas na  snowboard i motocross.

11 replies
  1. Linkhouse
    Linkhouse

    Bardzo fajne i skuteczne narzędzie, z którego sami korzystamy – proponuję odpalić darmową wersję testową i porównać skuteczność z produktami popularnej konkurencji – można się zdziwić 🙂

    Odpowiedz
  2. DMati
    DMati http://dropdire.pl

    Pierwszego stycznia minęło pół roku odkąd z impetem weszliście na rynek

    Z impetem? Pierwsze słyszę o Monitori. Ba, to pierwszy blog na którym przeczytałem o Monitori a przeglądam sporo blogów i serwisów z różnych branż. No chyba, że umknęły mi arty na przeglądanych serwisach, w takim razie sorki za przyczepienie się.

    Odpowiedz
    • Tomasz Wydra
      Tomasz Wydra

      Na moim blogu już wcześniej pisałem o Monitori. I na wielu innych branżowych (sociale,markeitng) portalach była o nim informacja

      Odpowiedz
    • Hubert Wydrych
      Hubert Wydrych http://www.Monitori.pl

      Mati zapraszam do testów chętnie przygotuję dla Ciebie konto. Sprawdzisz sam czy działa sprawniej – Moja opinia może nie być obiektywna 🙂

      Odpowiedz
  3. DMati
    DMati http://dropdire.pl

    @Tomasz, popraw sobie newsletter

    […]Wczoraj na moim blogu zamieściłem artykuł mam nadzieję, że prawie o wszystkich polskich narzędziach SEO/SEM
    http://www.wydra.waw.pl/blog/polskie-narzedzia-seo-czesc-2/
    A dziś 6 grudnia więc w artykule również prezent dla moich czytelników.
    SEO rabaty na ponad 20 produktów”[…]

    – info o starym wpisie
    – info o minionym prezencie
    – brak info o seo rabatach – gdzie tego szukać, jakiś link, dodatkowe info = brak

    ====
    Sorki, że w komentarzach ale via formularz kontaktowy nie przewidujesz „zwykłego kontaktu” 😉

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *