Jak promować szkołę nauki jazdy – case study

W dobie częstych zmian w algorytmie google ważne jest pozyskiwanie tzw. mocnych/dobrych linków. Nie sztuką jest pozyskiwanie setki linków z katalogów precli etc aby szkoła nauki jazdy była wysoko w google, sztuką jest takie prowadzenie kampanii linkowej/promocyjnej aby kolejne linki były dodawane przez samych użytkowników.

Podział strony na odpowiednie kategorie

Oprócz standardowych kategorii, na stronie szkoły dodane zostały następujące kategorie

  • filmy instruktażowe
  • trudne pytania
  • wykłady online

Zawartość nowych kategorii

Filmy instruktażowe

W tym dziale zostały zamieszczone m.in. następujące filmy 

  • jazda po łuku z wnętrza samochodu i z boku
  • jazda pod górkę
  • jazda po mieście w którym znajduje się WORD
  • jazda motocyklem

Trudne pytania

W tym dziale omówione zostały pytania z przykładowych testów egzaminacyjnych

Wykłady online

W wersji umieszczono na stronie część wykładów związanych z prawidłowym poruszaniem pojazdu po mieście

Wszystkie filmy linkują do szkoły

Dalsza promocja szkoły

Szkoła raz na kwartał organizuje bezpłatne wygłady o bezpieczeństwie na drodze, które poprzedzone są bezpłatną informacją w prasie lokalnej, lokalnych portalach internetowych (przy każdej takiej informacji znajduje się link do szkoły), w szkołach czy w klubach seniora.

Tematyka spotkań jak wcześniej podałem dotyczy bezpieczeństwa ruchu na drodze a dokładnie może składać się:

  • pieszy na drodze
  • młody rowerzysta

 

Dodatkowo w lokalnych mediach internetowych udzielane są wywiady z wykładowcami m.in. o:

  • jak zdać egzamin
  • bezpieczeństwo na drodze

 

Wyżej wymienione techniki oprócz wypromowania szkoły w google i mapach google, wypromowały szkołę jako eksperta w nauczaniu kierowania pojazdami.

 

21 replies
  1. Sebastian
    Sebastian http://blog.seo-profi.pl

    Fajne. Za jakiś czas wrzuć zrzut z GA, oczywiście z zasłonięciem danych, pokazujący wzrost ruchu z organica, co? 🙂
    Temat nie jest łatwy, konkurencja duża – ciekawy jestem efektów!

    Odpowiedz
  2. Tomasz Wydra
    Tomasz Wydra

    Część elementów jest wdrażana od jakiegoś czasu. Sam właściciel na nie wpadł.
    Na jazdy doszkalające czy też kurs przyjeżdżają osoby z miast oddalonych nawet o 50km od szkoły.

    Zamieszczę kiedyś GA z pełną analizą co jaki daje ruch. Brak moduły rejestracyjnego kursanta na stronie więc bez konwersji będzie

    Odpowiedz
  3. Lexy
    Lexy http://www.lexy.com.pl/blog/

    „Brak moduły rejestracyjnego kursanta na stronie więc bez konwersji będzie”
    A ustawienie celu na skorzystanie z formularza kontaktowego? Zawsze to jakieś dane, mimo że niepełne, bo pewnie wiele osób będzie się kontaktować telefonicznie.

    Odpowiedz
  4. Kuba
    Kuba http://mypielgrzymi.com

    Świetne, uwielbiam takie case-y. Problemem zawsze jest dopasowanie sposobu promocji do branży, bo akurat branża kursów prawa jazdy jest dosyć latwa do promowania (jeśli właściciel ma głowę i rozumie o co w temacie chodzi- ewentualnie słucha agencji). Inna sprawa ma się np. z warzywniakiem w miejscowości 20k lub pizzerią. Biznesy mocno specjalistyczne w mojej opinii łatwiej promować.

    Odpowiedz
  5. Marcin
    Marcin http://podobamisie.pl

    Ta strategia wymaga zaangażowania ze strony klienta. Jedak wielu klientów nie chce się w ogóle angażować. Czy masz na takich klientów plan B?

    Odpowiedz
      • Marcin
        Marcin http://podobamisie.pl

        Tłumaczą się brakiem czasu i są przekonani, że jak płacą to nie muszą się sami angażować. Oczywiście staram się ich przekonywać. Ty nie masz takich problemów ?

        Odpowiedz
        • Tomasz Wydra
          Tomasz Wydra

          Oczywiście, że się zdarzają toporni z brakiem czasu. Zawsze można znaleźć wspólne rozwiązanie poprzez rozmowę.
          Albo zaproponować, ja zrobię ten etap za darmo. Jeśli efekt będzie dla Pan/i zadowalający dopłaca Państwo za ta część usługi

          Odpowiedz
  6. Mirek
    Mirek

    Fajny case, podrzuć potem analyticsy. Jak się rozliczasz z klientem? Abonament, pozycje, ruch, jakieś opcje mieszane? Pytam, bo w takim przypadku (pozycjonowanie lokalne, mała miejscowość, nieduża konkurencja) masz już „pozamiatane” i więcej nie zarobisz u niego – pozycja w topie stoi, ruch w nieskończoność nie będzie rosnąć itp itd

    Odpowiedz
  7. Mirek
    Mirek

    Aaaaaa, nie wiem czemu dodałem „mała miejscowość, nieduża konkurencja” – jakoś tak mi się z treści wpisu skojarzyło, ale teraz widzę że nie ma o tym ani słowa, dopisz może info nt ilości mieszkańców czy lokalnej konkurencji w szkołach jazdy.

    Odpowiedz
    • Tomasz Wydra
      Tomasz Wydra

      2 miasta powiatowe łącznie około 200tys mieszkańców w topach , plus ruch z mniejszych miast powiatowych w okolicy. Promocja w prasie o np. szkoleniu pieszych daje efektyy

      Odpowiedz
  8. Przemek
    Przemek http://przemek-zawadzki.blogspot.com

    Co do sposobow promowania to chyba najlepiej zorganizowac pogadanki w liceach np. Na PO. + promocja dla licealistow i absolwentow danych szkol.
    Bardziej niz pozycjonowaniem strony zajalbym sie dobra prasa, ktora juz jest dobra.

    Odpowiedz
  9. Kamil
    Kamil http://www.eactive.pl/

    Mam nadziej, że Cię nie zdemotywuje ale jak dla mnie case jest niezrozumiały. Co chciałeś osiągnąć z tą stroną, jakie były postawione cele?.
    Dobrze by było chociaż napisać co z ruchem po całej akcji i poprzeć to danymi z analyticsa.

    Odpowiedz
  10. Anna Kubczak
    Anna Kubczak

    Muszę się zatem zastanowić, jakie porady przydadzą się w moim biznesie, aby sami użytkownicy linkowali do mojej strony. Nie jest to tak praktyczna sfera, jak nauka jazdy.

    Odpowiedz
  11. Dominik
    Dominik

    Można też wypromować firmę bezpłatnie na portalu Tu był spam katalogu netini

    Edit by Tomek :Nie spamuj nigdy więcej bo to się źle kończy. 🙂

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *