Jak dobrać słowa kluczowe w Semstorm

W poprzednich wpisach pokazałem już przykłady narzędzi, które można wykorzystywać do analizy słów kluczowych. Tym razem przyjrzyjmy się bliżej możliwościom jakie daje w tym zakresie SEMSTORM.

Analiza naszego serwisu

Pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć jest sprawdzenie na jakie słowa kluczowe nasza strona aktualnie jest widoczna w wynikach, jak również które są najczęściej poszukiwane w sieci. Żeby to sprawdzić, po wpisaniu adresu naszego serwisu, należy przejść w SEMSTORM do opcji „słowa kluczowe”(w „wyniki naturalne”). Poniżej prezentujemy analizę dla serwisu pizzaporta.pl:

 

1

 

W tym przypadku widzimy, że największy ruch serwisowi przynosi po prostu jego nazwa. Ciekawostką niech będzie słowo „pizzeria”, które teoretycznie powinno przynieść duży ruch, przy czym w praktyce efekt wysokiej pozycji tego słowa jest znikomy. Dla firmy, która prowadzi pizzerię w danym mieście pozycjonowanie tego wyrażenia byłoby zupełnie nieopłacalne – koszt takiego słowa kluczowego byłby bardzo wysoki, a prawdopodobnie nie dałoby to oczekiwanej sprzedaży. Dla firmy prowadzącej pizzerię wartościowe słowa kluczowe to np. pizza Warszawa, pizzeria Warszawa, pizza na dowóz Warszawa. Frazy te również będą konkurencyjne, ale zdobycie wysokich pozycji będzie łatwiejsze, a przede wszystkim konwersja tutaj powinna być bez porównania wyższa. Teoretycznie zasada jest taka, że im popularniejsza i bardziej ogólna fraza, tym trudniejsze i bardziej kosztowne będzie jej pozycjonowanie.
Przy analizie słów kluczowych warto zastosować dodatkowe filtry, które widzimy poniżej:

2

Bardzo ciekawą opcją są „słowa z potencjałem”, czyli te, na które witryna nie zdobyła jeszcze TOP10, ale po jego osiągnięciu wysokich pozycji, powinny one generować wejścia z wyszukiwarki. Semestrom pozwala podzielić słowa według konkurencyjności, ale również może wskazać słowa z długiego ogona i te najczęściej wyszukiwane. Pozycjonowanie większej ilości słów z długiego ogona będzie mniej kosztowne, a powinno przynosić lepsze efekty sprzedażowe. Dobrze wypozycjonowana fraza ogólna może przenosić większy ruch, ale za to sprzedaż może tutaj być znikoma.
Dobierając słowa kluczowe pamiętajmy o różnych grupach klientów i różnej wiedzy w przypadku każdego z nich. Mnóstwo wyrażeń można określić na kilka sposobów – w wielu przypadkach okazuje się, że skuteczny ruch witrynie przyniosło wypozycjonowanie naprawdę prostego hasła.
Istotną wskazówką przy doborze słów kluczowych może być sprawdzenie tego, na jakie słowa kluczowe wypozycjonowana jest witryna naszej konkurencji i jaki generują one ruch. Być może sami zapomnieliśmy o pewnych słowach, które jednak zauważyła nasza konkurencja i je wykorzystała. Spróbujmy zatem pojawić wysoko w wynikach również pod tymi wyrażeniami.

Na jakie frazy strona straciła pozycje?

Ciekawą opcją jaką daje SEMSTORM jest sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe strona straciła pozycje w TOP50. W tym przypadku warto przeanalizować jaki ruch te frazy przynosiły, jak również z czego wynikały spadki. Być może dobrym krokiem będzie praca nad przywróceniem wysokich pozycji dla tych fraz.

3

 

Nowe słowa kluczowe

Opcja nowe słowa kluczowe pozwala sprawdzić na jakie frazy Wasz serwis pojawił się w ostatnim miesiącu w wynikach wyszukiwania. Możecie w ten sposób ocenić jakość Waszych działań, ale również sprawdzić pod jakie słowa kluczowe pozycjonuje się aktualnie konkurencja.

4

Kolejne opcje to wzrosty i spadki, które pozwalają sprawdzić na jakie słowa kluczowe poprawiliście/pogorszyliście pozycje swojego serwisu w ostatnim czasie.

Nowe możliwości w wersji BETA

SEMSTORM oddaje do naszej dyspozycji jeszcze dwie dodatkowe opcje, które aktualnie udostępnione są w wersji BETA, a dokładnie:

  • Grupy słów kluczowych

5

W tej opcji słowa kluczowe zostały podzielone na grupy. W przypadku analizowanego przez nas serwisu dwie największe grupy to pizza i pizzeria. Odpowiednio dla słowa „pizza” odnaleziono ponad 4 tysiące różnych słów kluczowych, na które witryna pojawia się w wynikach, przy czym potencjał słów został wykorzystany w 26 proc. Potencjał słów oznacza ile średnio odwiedzin powinno przynieść słowo należące do tej grupy.

  • Sekcje serwisu

6

 

Narzędzie dzieli serwis na sekcje i szczegółowo opisuje wyniki poszczególnych. Widzimy jakie sekcje generują najwyższy ruch i które mogą wygenerować największy ruch.

O czym pamiętać dobierając słowa kluczowe?

  • sprawdź na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja,
  • jeśli wykonujesz usługi w danym regionie to do słowa kluczowego dodaj powiat, miasto czy nawet dzielnicę,
  • nie korzystaj z wyrażeń ogólnych,
  • szukaj różnych określeń realizowanych przez firmę usług,
  • planując słowa kluczowe miej na uwadze budżet jakim dysponujesz.

 

 

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *