Co się zmieniło w Google w 2014 roku. SEO przegląd

Rok 2014 przyniósł wiele zmian w algorytmach wyszukiwarki Google. Część aktualizacji tylko w niewielkim stopniu dotknęła strony internetowe, inne spowodowały ogromne zamieszanie w SERPach, a pozycje witryn zostały zdecydowanie obniżone. Z jakimi aktualizacjami mieliśmy do czynienia?

Page Layout w wersji 3 – 6 luty 2014

Już z początkiem ubiegłego roku informatycy Google wprowadzili aktualizację „Page Layout w wersji 3” – Top Heavy 3. Dotyczyła ona wyłącznie stron przeładowanych reklamami oraz tych, gdzie wielkoformatowe reklamy zasłaniają właściwą treść witryny. Aby podołać nowym wytycznym Google i powrócić na przyzwoite miejsca w wynikach wyszukiwania należało ograniczyć ilość reklam oraz ich wymiary. więcej tutaj http://insidesearch.blogspot.com/2012/01/page-layout-algorithm-improvement.html

Aktualizacja bez nazwy – 24 marca 2014

Półtora miesiąca później pojawiła się kolejna, beznazwowa aktualizacja, niepotwierdzona przez pracowników Google, ale wprowadzająca zmiany w wynikach. Można przypuszczać, że mieli oni na celu przetestowanie aktualizacji Panda, która sporo zamieszała w SEO.

Payday Loan Update 2.0 – 16 maja 2014

 


Aktualizację majową najmocniej odczuły serwisy z branży finansowej, medycznej, hazardowej czy erotycznej. Pracownicy Google ustalili ręcznie pozycje w SERPach. Przy niektórych wyrażeniach jakby „zamrożono” wyniki.

Panda 4.0 – 21 maja 2014

Przy aktualizacji Panda 4.0 algorytm weryfikował witryny pod kątem zawartości unikalnej treści i wiarygodności. Duplikacja contentu kończyła się wyrzuceniem strony z wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W przypadku tej aktualizacji najwięcej zyskały strony optymalizujące swoją strukturę i zwiększające użyteczność dla internautów.

PayDay Loan Update 3.0 – 12 czerwca 2014

 


W czasie krótszym niż miesiąc pracownicy Google ponownie wdrożyli aktualizację PayDay Loan, tym razem w wersji 3.0. Korporacja wyraźnie zaostrza konsekwencje spamowania stron internetowych i wykorzystywania najbardziej zaspamowanych fraz kluczowych.

Autorship Photo Drop – 28 czerwca 2014


Aktualizacja miała na celu wyeliminowanie z wyników wyszukiwania Google zdjęć autorów stron www. Korporacja tłumaczyła, że zdjęcia mają nikły wpływ na CTR strony.

Ban SWL-i – 3 lipca 2014 roku

 


Pracownik Google, Karolina Kruszyńska potwierdził, że wyszukiwarka rozpoczęła po raz kolejny akcję banowania polskich systemów wymiany linków. Google wprowadziło kary ręczne za nienaturalne linki w SEO, spam i linki wychodzące niskiej jakości. Kary otrzymały przede wszystkim strony zapleczowe i niskiej jakości katalogi SEO.

Pigeon Update 1.0 – 24 lipca 2014

Kolejny „zwierzak” w aktualizacjach Google – Pigeon w wersji 1.0, czyli Gołąb, to aktualizacja, która nie dotknęła polskich wyników wyszukiwania, a jedynie amerykańskie. Jej celem było lepsze sprecyzowanie wyników lokalnych.

HTTPS/SSL Update – 6 sierpnia 2014

Google zadbało o zwiększenie bezpieczeństwa stron internetowych, faworyzując przy tym w algorytmie wyszukiwania strony najbardziej wiarygodne, posiadające certyfikaty bezpieczeństwa SSL. Nie wpłynęło to jednak zanadto na pozycjonowanie strony.

Źródło : http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2014/08/https-as-ranking-signal.html

Autorship Removed – 28 sierpnia 2014

Po zlikwidowaniu zdjęć autorów stron przy wynikach wyszukiwania, Google usunęło także informacje tekstowe o autorze, przez co atrybut rel=author przestał w praktyce w ogóle funkcjonować.

Panda Update 4.1 – 25 września 2014


Kolejna aktualizacja Google pod nazwą Panda przyniosła takie same skutki jak poprzednia. „In The News” Box – październik 2014  Aktualizacja dotyczyła wyświetlania całych newsów w wynikach wyszukiwania Google. Ułatwia to odnalezienie pożądanych, świeżych informacji odpowiadających konkretnym wyrażeniom z serwisów informacyjnych.

Pirate Update 2.0 – 17 października 2014

Aktualizacja odbiła się szerokim echem w branży serwisów oferujących pobieranie i dzielenie się danymi, które skopiowano nielegalnie. Mowa tu m.in. o serwisach pobraniowych. Wyszukiwarka obniżała pozycje serwisów, które miały najwięcej uznanych zgłoszeń o łamaniu praw autorskich. źródło : http://insidesearch.blogspot.com/2012/08/an-update-to-our-search-algorithms.html

Penguin (Pingwin) 3.0 – 18 października 2014

W 2014 roku po raz kolejny zmodyfikowano algorytm odpowiedzialny za sprawdzanie jakości linków przychodzących. W wyniku aktualizacji Pingwin 3.0 wiele stron straciło uzyskane SERPy, jednak skala spadków była znacznie mniejsza, niż miało to miejsce przy poprzedniej aktualizacji Pingwina.

Wersja na komórki – 18 listopada 2014

 

Google oficjalnie wprowadziło wyświetlanie przy wynikach wyszukiwania informacji o tym, czy witryna posiada wersję mobilną. Snippet ten był już wcześniej testowany i ma on wpływać jako czynnik rankingowy na pozycję strony w Google.

Akcja przeciwko Prolink 24 listopada 2014

 


Jeden z polskich systemów wymiany linków został ukarany, wraz z wydawcami i reklamodawcami, za wykorzystywanie nieetycznych praktyk pozycjonerskich. Właściciele zawiesili działanie systemu Prolink w celu dogłębnej analizy problemu. Oznaczało to usunięcie wszystkich ustawionych w kolejce do zakupów linków. Na jego miejsca utworzono nowy system.

Pigeon Update 2.0 – 18 grudnia 2014

Aktualizacja dotyczyła wyłącznie zapytań anglojęzycznych, za wyjątkiem tych z Indii. Celem było zapewnienie dokładniejszych wyników w mapach, a przy okazji zmniejszono liczbę wyświetlanych wyników lokalnych.

 

Prawo do bycia zapomnianym

Ponadto Google w maju 2014 roku poinformowało opinię publiczną, że jako podmiot odpowiedzialny za przetwarzanie danych osobowych pojawiających się na stronach www publikowanych przez osoby trzecie, będzie umożliwiało ich usunięcie. Zainteresowana  osoba będzie mogła bezpośrednio zwrócić się do operatora wyszukiwarki o usunięcie linku  prowadzącego do strony internetowej z danymi wrażliwymi konkretnej osoby z wyników.

 

Michał Wiciński nowy polski Guglarz


Ważnym wydarzeniem z życia polskiego oddziału Google była zmiana na stanowisku „polskiego Guglarza”. 19 grudnia 2014 roku Karolina Kruszyńska przestała pełnić tą funkcję, a objął ją Michał Wiciński.

2 replies
  1. Paweł
    Paweł http://agencjareklamowa.org/

    Dokładnie, daty przydadzą się do analizy spadków i wzrostów przy danej stronie w ujęciu rocznym

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *