Algorytm Pingwin – historia wdrażania i jego konsekwencje

Jedną z aktualizacji, która w ostatnich latach doprowadziła do największych zmian w wynikach wyszukiwania jest algorytm Pingwin. Za co odpowiada i jakie są konsekwencje jego wdrożenia?
Algorytm Pingwin

Google wyraźnie upodobało sobie nazywanie nowych algorytmów aktualizujących mechanizmy wyszukiwarki z wykorzystaniem nazw zwierząt. Nie inaczej jest w przypadku aktualizacji Pingwin. Po raz pierwszy specjaliści SEO mieli z nim do czynienia w kwietniu 2012 roku, kiedy został wprowadzony jako wsparcie dla algorytmu Panda. O Pandzie po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2011 roku.
Sam Pingwin odpowiada za wyeliminowanie spamu sieciowego, który zaburza wyniki wyszukiwania. Szacuje się, że algorytm Pingwin 1.0, wprowadzony w kwietniu 2012 roku wpłynął na około 3 proc. rezultatów widocznych w wynikach wyszukiwania. Kolejne aktualizacje tego samego algorytmu skutkowały obniżaniem pozycji stron, do których prowadzą linki niskiej jakości.
Skutkiem wprowadzenia Pingwina było nagrodzenie witryn pozycjonowanych z zastosowaniem wyłącznie dobrych praktyk SEO, poprzez naturalne, wartościowe i wiarygodne linki przychodzące. Ukarano serwisy, które nie różnicowały anchorów, a także takie, które nie posiadały linków brandowych, jak również w postaci samego adresu strony.
Harmonogram wprowadzania Pingwina

Kolejne aktualizacje Pingiwna miały miejsce:
Pingwin 1.0 – 24 kwietnia 2012,
Pingwin 2.0 – 22 maja 2013,
Pingwin 3.0 – 18 października 2014.

Oprócz największych modyfikacji algorytmu Pingwin, Google wprowadzało jego mniejsze uaktualnienia z dużą częstotliwością: Pingwin 1.1 – 26 maja 2012,

Pingwin 1.2 – 5 października 2012,

Pingwin 2.1 – 4 październik 2013,


Pingwin 3.1 – 27 listopada 2014,
Pingwin 3.2 – 2 grudnia 2014,
Pingwin 3.3 – 5 grudnia 2014,
Pingwin 3.4 – 6 grudnia 2014.
Najnowsza aktualizacja
Algorytm Pingwin 3.0 ma takie same cele jak jego poprzednie wersje – poprawę jakości wyników wyszukiwania. Google potwierdza, że algorytm zmodyfikowano pod względem jeszcze skuteczniejszego karania stron www z nienaturalnymi linkami i wyrzucania ich z rekordów prezentowanych internautom. Z tego względu specjaliści SEO muszą jeszcze bardziej dbać o naturalny profil linków.

pingwin_SK_A

Pingwin 3.0 domena .sk

e_pingwin _A

Pingwin 3.0 prawnik

pingwin_SK2_anonim

pingwin 3.0 domena .sk

 

PL_pingwin_down_a

pingwin 3.0 branża wyposażenie wnętrz

Screeny dostarczył Sebastian Jakubiec

 

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *